یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

پر سرعت ترین موتور سیکلت­ های دنیا

۳۰۷ بازديد

سرعت، چیزی که بیشتر افراد در آرزوی تجربه آن هستند. به طور حتم سرعت تجربه ای هیجان انگیز خواهد بود. بعد از هواپیما، موتور سیکلت­ها به خاطر طراحی و جمع و جور بودنشان از سرعت بالایی برخوردارند. شاید همین علت سبب شده که موتور سیکلت در میان جوانان جویای هیجان بسیار محبوب باشد. اما موتور سیکلت­ها نیز انواع مختلفی دارند، این انواع مختلف سرعت­های متفاوتی نیز دارند. اما پرسرعت ترین موتور سیکلت­های جهان چه نام دارند؟ با ما همراه باشید تا به معرفی این موتور سیکلت ­های پرسرعت که با هیجان آمیخته شده­اند بپردازیم.

معرفی پرسرعت ترین موتورسیکلت­های جهان

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا قدرتمندترین و پرسرعت ترین موتورسیکلت­هایی که در دنیا ساخته شده­اند را برای شما نام ببریم.
مطالب بیشتر: خرید موتور سیکلت

MTT Street Fighter

این سری از موتور سیکلت­ها از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند. دارای دوچرخ هستند و ظاهر اسپرت و زیبایی نیز دارند. موتور قدرتمند MTT Street Fighter به یک توربین گازی نیز مجهز است. و بیشترین سرعت آن به 400 کیلومتر در ساعت می رسد.

MTT Turbine Superbike

موتور سیکلت MTT Turbine Superbike نیز از سرعت و قدرت بالایی برخوردار است. در اصل این مدل شبیه به موتور سیکلت MTT Street Fighter است، اما قدرت و سرعت آن کمی کاهش یافته در نتیجه قیمت پایین تری نیز دارد. حداکثر سرعت این موتور سیکلت به 360 کیلومتر در ساعت می­رسد.

Dodge Tomahawk

با دیدن این موتور قطعا یاد موتور سیکلت­هایی که در فیلم­های بتمن وجود داشت می­افتید. علت این تصور اندازه­ی بزرگ موتور و داشتن چهار عدد چرخ به جای دو چرخ می باشد. این چهارچرخ طوری در کنار هم قرار گرفته­اند که به نظر می­آید موتور دو چرخ بسیار بزرگ دارد. بیشترین سرعت آن تا حدود 500 کیلومتر در ساعت می­رسد. این موتور سیکلت سرعت بسیار بالایی دارد و تعداد بسیار اندکی از آن ساخته شده و به طور حتم قیمت بسیار بالایی دارد.

Suzuki Hayabusa

شرکت سوزوکی یکی از پرسرعت ترین و زیباترین موتور سیکلت­های جهان را می­سازد. این موتور سیکلت Suzuki­­Hayabusa نام دارد. حداکثر سرعت این موتور سیکلت 320 کیلومتر در ساعت است.

Kawasaki Ninja ZX-14R

موتور سیکلت کاوازاکی نینجا از سری موتورهای پرسرعت، زیبا و محبوب در دنیا است. حداکثر سرعت این موتور سیکلت به حدود 300 کیلومتر در ساعت می­رسد. این موتور سیکلت در 2.9 ثانیه به سرعتی حدود 100 کیلومتر در ساعت می­رسد.

Yamaha YZF R1 2012

موتور سیکلت Yamaha YZF R1 2012 از بهترین موتور سیکلت­های شرکت یاماها است که در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد و از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این موتورسیکلت نیز در سری موتور سیکلت­های پرسرعت قرار می گیرد، و بیشترین سرعت آن حدود 300 کیلومتر بر ساعت است.

BMW S100 RR

شرکت بی ام دبلیو نیز در سری موتورهای پرسرعت محصولی برای ارائه دارد. بیشترین سرعت موتور سیکلت BMW S100 RR به حدود 300 کیلومتر در ساعت می­رسد. قدرت موتور این موتور سیکلت حدود 193 اسب بخار است.
منبع: دینو موتور

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.