شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چقدر زعفران می توانیم مصرف کنیم

۳۷ بازديد

آیا می دانید ما چقدر زعفران می توانیم مصرف کنیم؟؟؟؟

زعفران با دارا بودن خواص طعم دهندگی و تزئینی غذا همواره  مورد توجه عده ای از افراد قرار گرفته است. این ادویه گرانبها، نشاط آور بوده و از نظر سنتی دارای طبع گرم و خشک است. در ادامه این مقاله از آنا زعفران همراه ما باشید.

مصرف زعفران به‌واسطه خواص آن در صنایع غذایی، شیرینی‌پزی، داروسازی و نساجی نیز مرسوم می باشد. با این اوصاف  برخی از افراد به‌منظور رنگ دادن غذا از رنگ‌های موجود در بازار و یا عطاری‌ها استفاده می نمایند. این دسته از افراد حتما باید روش خود را تغییر دهند زیرا این رنگ ها شیمیایی می باشند و سرطان زا هستند.

برای صادرات زعفران به امارت با ما همراه شوید.

مقدار مجاز استفاده زعفران در ایران

مقداری که شما مجاز می باشید در هر ماه زعفران استفاده نمایید 3 گرم است. این میزان معادل مصرف روزانه یک دهم گرم زعفران است. اگر مصرف زعفران در ماه بیشتر از 5 گرم شود مضر است و امکان دارد عوارضی به دنبال داشته باشد.

زمانی که از زعفران به عنوان دارو استفاده می کنید حداکثر مقدار مجاز آن 1 گرم است. مصرف بیش از ۳ گرم زعفران در یک وعده ضرر دارد و خطراتی را به دنبال دارد.

وجود «سافرانال» در زعفران  موجب سمیت آن در مصرف زیاد آن می شود و عوارضی مثل سر درد، سرگیجه، بی‌حالی، استفراغ، اسهال خونی، خون‌ریزی رحم، خون‌ریزی بینی، لب و پلک‌ها را به همراه خواهد داشت و در بعضی مواقع منجر به مرگ می شود.

استفاده زیاد از زعفران به غیر از موارد بالا موجب کاهش اشتها و اختلال حواس شده و برای کلیه‌ها ضرر دارد.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص صادرات زعفران به امارات ما را دنبال کنید.

مصرف زعفران برای چه افرادی مضر می باشد؟
افرادی که شرایط زیر را دارا می باشند تا حد امکان از مصرف زعفران خودداری نمایند:

1ـ افرادی که چاق یا اضافه وزن دارند زیرا زعفران اشتها آور می باشد مصرف مداوم آن برای این افراد افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت.

2ـ افرادی که مشکل تعریق کف دست دارند در صورت مصرف زعفران, میزان تعریق کف دست آنها زیاد می شود.

3ـ خانم های باردار در سه ماهه اول بارداری از مصرف زعفران جلوگیری نمایید زیرا باعث سقط جنین نیز می شود.

4ـ افرادی که به علت شرایط خاص تمایل دارند افسرده باشند، با توجه به خاصیت نشاط‌آوری زعفران، نباید آن‌را مصرف کنند.

خواص درمانی چای زعفرانی

1-کاهش درد قاعدگی

زعفران به عنوان گیاهی قاعده آور شناخته میشود که علاوهاین خاصیت ترکیب آن با چای سیاه به کاهش دردهای قاعدگی و مشکلات سندروم پیش از قاعدگی کمک میکند. به همین دلیل استفاده از این چای برای زنان باردار توصیه نمیشود. 

2-پیشگیری از بیماری های قلبی

همانگونه که در قسمت بالا ارزش غذایی چای زعفران بررسی شد این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است که توانایی کاهش بیماری های قلبی را دارد همچنین چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند.

3-درمان افسردگی

این چای با تاثیر بر تعادل هورمونی مغز می تواند تاثیرات قابل توجهی بر خلق و خو، اضطراب و علائم افسردگی داشته باشد.

4-تقویت حافظه

این چای سرشار از آنتی اکسیدان است بنابراین رسوب پلاک در مغز را کاهش دهد و خطر بیماری های عصبی مانند آلزایمر یا پارکینسون را کاهش دهد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.