شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

موتور سیکلت اسکوتر چیست

فروشگاه دینو موتور

موتور سیکلت اسکوتر چیست

۳۳۹ بازديد

این روزها به علت ترافیک شدید در اکثر شهرهای ایران، مردم زمان زیادی را در خیابان ها و ترافیک آن صرف می کنند. قطعا این موضوع بسیار عصبانی کننده است. اینجاست که موتورها به کمک انسان امروزی می آیند. موتورها به خصوص موتور سیکلت اسکوتر مناسب سفرهای درون شهری هستند. زیرا مشکلاتی از قبیل طرح ترافیک و گیر کردن در ترافیک، پیدا نکردن جای پارک، مصرف بالای بنزین و ... را ندارند. علاوه بر این خرید موتور سیکلت از لحاظ اقتصادی هم به صرفه است زیرا هم قیمت موتور سیکلت نسبت به خودرو پایین است و هم مصرف سوخت بسیار کمی دارد.

در ادامه این مطلب از فروشگاه دینو موتور به بررسی مزایای موتور سیکلت های اسکوتر به انگلیسی Scooter خواهیم پرداخت و انواع آن ها را معرفی می نماییم.

موتور سیکلت  اسکوتر و مزایای آن چیست؟

موتور سیکلت اسکوتر از قدیمی ترین نوع موتور سیکلت به شمار می رود. و قدمت آن به قبل از جنگ جهانی دوم بازمی گردد. در این نوع موتور سیکلت فضای بین فرمان و صندلی خالی است و محل قرار گیری پاهای راننده می باشد. به همین دلیل حفظ تعادل موتور سیکلت اسکوتر نسبت به سایر موتورها راحت تر است و امنیت آن در تصادفات نیز بیشتر است.

توسعه اسکوتر ها از بین دو جنگ جهانی آغاز شد و پس از آن تا به امروز هر روز بر میزان محبوبیت این وسایل نقلیه نزد مردم افزوده گردید.

موتور سیکلت اسکوتر نسبت به بقیه موتور سیکلت ها اندازه و حجم کوچکتری دارد، سرعت آن بالا نیست اما از قدرت خوبی برخوردار است و سواری با آن بسیار نرم و راحت است. شاید یکی از دلایل اصلی پرطرفدار بودن این موتور سیکلت ها قدرت مانور و تعادل بالای آن ها است که سبب شده بسیاری از افراد این موتور های اسکوتر را برای مسافرت هایشان انتخاب نمایند.

همچنین موتورسیکلت اسکوتر به علت سرعت پایین، مانند دوچرخه در نظر گرفته می شود و برای رانندگی با آن نیازی به گواهینامه نیست. پس این وسیله نقیله بسیاری از مشکلاتی که موتور سیکلت سواران با آن مواجه می شوند را ندارد. به همین دلیل در کشورهای خارجی بانوان زیادی از موتورسیکلت اسکوتر به عنوان وسیله نقلیه داخل شهری استفاده می کنند. پس به طور کلی مزایای موتور سیکلت اسکوتر را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • حجم و اندازه ی کم اسکوتر
  • قدرت بالای موتور سیکلت
  • سهولت در حفظ تعادل موتور سیکلت اسکوتر
  • امنیت زیاد اسکوتر نسبت به سایر موترسیکلت ها
  • سواری نرم و راحت
  • سر و صدای کم در مدل هایی که نسبتا جدیدتر هستند
  • عدم نیاز به گواهینامه برای رانندگی با موتورسیکلت اسکوتر
  • عمر بالای این موتور سیکلت و قطعات جانبی آن

اما معایب موتورسیکلت اسکوتر چیست؟ این موتور سیکلت سرعت پایینی دارد و برای طی مسافت هایی زیاد و بین شهری مناسب نیست. البته به طور کلی استفاده از موتور سیکلت برای سفرهای بین شهری درست نیست و خطرات فراوانی را در پی دارد. پس نتیجه می گیریم، معایب موتور سیکلت اسکوتر نسبت به مزایای آن بیشتر است و همین باعث می شود موتورسیکلت اسکوتر گزینه مناسب بسیاری از افراد برای خرید باشد.
منبع: موتور سیکلت اسکوتر دینو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.