شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

بیمه موتورسیکلت چیست؟ | بیمه شخص ثالث موتورسیکلت

۲۰۸ بازديد

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سامان

همانطور که خرید بیمه شخص ثالث برای خودروها لازم و ضروری هست برای موتورسیکلت نیز امری ضروری و مهم است با تمام این ضرورت ها و اهمیت ها رانندگان موتورسیکلت ها اغلب از خرید بیمه شخص ثالث امتناع می کنند طبق آمار های موجود ۹۰ درصد موتورسیکلت های موجود در کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند. بیمه سامان در جهت افزایش فرهنگ بیمه ای به تمام موتورسواران این پیشنهاد را می دهد که با خرید بیمه شخص ثالث موتورسیکلت از تخفیفات این نوع بیمه نامه استفاده نمایند.

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سامان چیست؟

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سامان همانند سایر بیمه های شخص ثالث خسارت های جانی و مالی ناشی از حوادث رانندگی را جبران می نماید در این نوع بیمه نامه خسارت جانی برای ماه های عادی ۲۳۱ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و برای ماه های حرام ۳۰۸ میلیون تومان می باشد که به لحاظ سقف تعهد همانند بیمه شخص ثالث خودرو سامان است.

موارد تحت پوشش بیمه ثالث موتور سیکلت سامان

این بیمه نامه در دوبخش غرامت پرداخت می نماید:

بخش اول غرامت نقص عضو و فوت که برای نقص عضو هزینه های پزشکی و درمان اشخاص زیان دیده در این بیمه نامه تحت پوشش می باشد و بخش دوم هزینه های مالی وارد شده به شخص ثالث که سقف پوشش این بخش در طول زمان بیمه نامه از ۷۷ میلیون ریال تا ۲۰۰ میلیون ریال در بیمه سامان متغیر است.

نرخ پایه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سامان

نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت سامان با توجه به تعداد سیلندرها می باشد که موتورسیکلت ها در ۴ دسته کلی تقسیم می گردد:

  • موتور سیکلت گازی
  • موتورسیکلت دنده ای
  • موتورسیکلت تک سیلندر
  • موتورسیکلت دو سیلندر و بالاتر

نرخ پایه بیمه نامه شخص ثالث سامان بدون تخفیف ۲٫۵ درصد با توجه به تعداد سیلندرها به صورت ذیل می باشد:

  ۷/۷۰۰ ۱۰ ۱۵ ۲۰
موتور تک سیلندر ۳,۵۱۱,۰۷۰ ۳,۵۹۵,۶۱۸ ۳,۷۷۹,۴۱۹ ۳,۸۷۸,۴۳۴
موتور دو سیلندر ۳,۷۶۹,۹۴۵ ۳,۸۶۲,۱۱۴ ۴,۰۶۲,۴۸۳ ۴,۱۷۰,۴۴۵

تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سامان

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت سامان همانند بیمه شخص ثالث خودرو سامان می باشد و هر ساله متورسواران می توانند تخفیف بیمه سال قبل را در بیمه نامه جدید اعمال نمایند.

نحوه تاثیر جریمه دیرکرد

همانند بیممه شخص ثالث خودرو بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیز دارای جریمه درکرد و تاخیر است و این جریمه به صورت روزانه تحت عنوان جریمه صندوق اعمال می گردد و مبلغ آن نیز به همان صورت و با همان فرمول بیمه شخص ثالث محاسبه می گردد. در جدول ذیل جریمه هر روز تاخیر بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سامان برای پوشش ۷۷ میلیون ریال آورده شده است:

  جریمه روزانه تاخیر
موتور تک سیلندر ۱,۷۳۷
موتور دو سیلندر ۱,۹۰۹

مدت اعتبار بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سامان

بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سامان به صورت یک ساله صادر میگردد و شرکت بیمه سامان برای موتورسیکلت امکان صدور بیمه نامه های کوتاه مدت را ندارد و موتورسوارن می توانند بیمه نامه های خود را برای یک سال خریداری نمایند تا ار پوشش های مختلف این بیمه نامه استفاده  نمایند.

تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث با یک شرکت بیمه جدید

تمامی موتورسواران می توانند بیمه نامه های شخص ثالث موتور سیکلت خود را بدون توجه به این موضوع که بیمه سال قبل آنها برای چه شرکتی هست از بیمه سامان سامان خریداری نماند و تحت پوشش این بیمه نامه قرار بگیرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.